úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Havlíček: Stavba vysokorychlostních tratí v ČR má stát zhruba 650 miliard Kč

Zdroj MD ČR
17.09.2021  |  Petr Bayer

Výstavba vysokorychlostních tratí má být z pohledu financování největším projektem v Česku. Přípravy jednotlivých úseků již běží a stavba pilotního úseku VRT Polabí začne nejpozději v roce 2025. „Bavíme se o investici přibližně 650 miliard korun. Jedná o mezinárodní projekt, tak využijeme možnosti financování ze zdrojů EU, jako je například CEF. Budeme muset zapojit i národní zdroje a zvažujeme také zapojení privátního kapitálu ve formě „PPP“ financování. Chceme, aby se do projektu zapojily co nejvíce české firmy,“ prohlásil ministr dopravy Karel Havlíček na probíhajícím VII. ročníku Železniční konference Pardubice.

„Na základě zahraničních zkušeností je jasné, že vysokorychlostní tratě zásadním způsobem změní život v ČR. Předpokládáme, že tento způsob přepravy využije denně zhruba 130 tisíc cestujících,“ líčí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „Tratě projektujeme tak, aby velká centra byla v komfortní dojezdové vzdálenosti. Z Prahy se dostaneme za 30 minut do Ústí nad Labem, za 35 minut do Hradce Králové nebo Pardubic, za 55 minut do Brna a odtud za dalších 60 minut do Ostravy,“ dodává.

„Pro náš region je zásadní tzv. RS5 Praha – Hradec Králové – Wrocław. V okolí Chlumce nad Cidlinou vznikne odbočná trať s napojením na Pardubice, která bude projektována na rychlost 200 km/h. Odsud se následně vlaky jedoucí z Pardubic napojí na vysokorychlostní trať směrem na Prahu s rychlostí 320 km/h. Během příštího roku bude dokončena studie proveditelnosti,“ uvedl místopředseda Správní rady Správy železnic Martin Kolovratník.

Vysokorychlostní tratě zvýší propustnost a kapacitu železničních tratí. „Osobní železniční doprava je v současnosti natolik intenzivní, že nezbývá kapacita pro nákladní dopravu. Jakmile cestující začnou využívat rychlejší a efektivnější vysokorychlostní tratě, dojde k uvolnění kapacity právě pro nákladní dopravu,“ míní generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik. „České dráhy již pořizují nová vozidla pro provoz VRT a jsme připraveni je i provozovat. Kromě toho již nyní disponujeme jednotkami Pendolino nebo RailJet, které jsou schopny jízdy až 230 km/h,“ uzavírá.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.