Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Gotthardský tunel zabezpečuje na 200 000 snímačů, zjistí i nedovřené dveře

22.06.2016  |  Petr Bayer

Gotthardský železniční úpatní tunel, který je s délkou 57 kilometrů od zprovoznění v červnu letošního roku nejdelším tunelem na světě, zabezpečují rozsáhlé řídicí a protipožární systémy. Bezpečnostní systém dopravní tepny pod švýcarskými Alpami, která stála přes 300 miliard korun, zahrnuje více než 200 000 snímačů, řídicí elektroniku a monitorovací zařízení. Informuje o tom společnost Siemens.

Řídicí systém ovládá a sleduje veškerá zařízení automaticky. Zahrnuje i dvojici videokamer v multifunkčních bodech, které jsou pomocí optických kabelů připojeny ke dvěma řídicím centrům tunelu, jež se nacházejí u jeho severního a jižního portálu, fungují nezávisle na sobě a navzájem se zálohují. Systém řídí celou infrastrukturu, která zahrnuje 3200 kilometrů elektrických kabelů a 2600 kilometrů datových kabelů. Dokáže též detekovat nedovřené dveře či nesvítící světlo.

V centrech sleduje aktuální situaci v tunelu na 60 zaměstnanců. Případné zjištěné odchylky od normálu jsou podle závažnosti klasifikovány do pěti úrovní ohrožení. Systém poskytuje informace a rozhodovací kritéria pro každou úroveň ohrožení, tím slouží jako pomůcka pro vedoucího provozu. Snímače také například kontrolují přehřátí brzd vlaků či jejich netěsnost ještě před vjezdem do tunelu, aniž by vlaky musely zastavit. Hlavním úkolem nového řídicího systému je však udržení provozuschopnosti tunelu. Díky této podpoře lze efektivně plánovat intervaly údržby a požadavky na náhradní díly.

Tunelem projíždí více než 200 vlaků denně rychlostí až 250 km/h, a proto zde má bezpečnost prvořadý význam. Tubusy jsou každých 300 metrů propojeny příčnými chodbami, které umožní pasažérům vlaku v případě požáru uniknout do jiného tubusu. Každý tubus je vybaven dvěma stanicemi nouzového zastavení, jejichž délka činí 600 metrů, a které umožní evakuaci až 1000 pasažérů.

Detekce požáru je zabezpečena pomocí tří různých detekčních systémů, které přímo ovládají vzduchové záklopky v případě nutné evakuace. Siemens zde využil svůj systém detekce požárů Fibrolaser, a zároveň vybavil Gotthardský úpatní tunel termokamerami a detektory kouře, které průběžně měří teplotu a kontrolují přítomnost kouřových částic ve vzduchu.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce