úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Druhá etapa rekonstrukce uzlu Přerov přesáhne 3 miliardy korun

05.04.2019  |  Eduard Železný Aktualizováno: 04.04.2019

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvu na realizaci druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov za 3,22 miliardy korun bez DPH. Hotovo má být do konce roku 2021. S financováním stavby pomůže EU prostřednictvím programu CEF (Nástroj pro propojení Evropy).

Druhá stavba v přerovském uzlu navazuje na již dříve provedenou rekonstrukci celé železniční stanice. Současná etapa zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a trianglu tvořeného tratěmi Přerov – Dluhonice – Prosenice. Nově řešená koncepce kolejiště vychází ze souběhu dvou dvoukolejných tratí do Přerova a Prosenic při dodržení jejich přímého pokračování čtyřmi hlavními dopravními kolejemi.

„Nový bude železniční svršek a spodek, trakční vedení a sdělovací a zabezpečovací zařízení, budou realizována i mimoúrovňová křížení. Cílem stavby je zlepšení jízdního komfortu, zkrácení jízdních dob a zvýšení bezpečnosti železničního provozu,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Dále bude provedena rekonstrukce elektrických zařízení a rekonstrukce železničních mostů a propustků.

Stávající výpravní budova v Dluhonicích bude zdemolována, místo ní se vybuduje nový technologický objekt pro umístění sdělovací a zabezpečovací techniky. Průjezd přes výhybnu se zrychlí až na 130 km/h, stejnou rychlostí budou vlaky moci pokračovat i v navazujícím mezistaničním úseku do Přerova. Na obou tratích směřujících z Prosenic na jih se bude jezdit rychlostí až 160 km/h.

Výhybna Dluhonice svým významem převyšuje jakékoli jiné výhybny či mezilehlé stanice, neboť její železniční infrastruktura umožňuje na koridorové trati přechod vlaků od Prahy a Olomouce odbočným směrem na Ostravu či Vsetín nebo pokračování jízdy vlaků v přímém směru na Přerov a Břeclav. V dubnu začnou práce provádět Eurovia CS, Subterra, Strabag Rail a GJW Praha.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« květen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.