úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Dálnice D11 z Trutnova do Polska má být hotova dříve, Poláci klepou na dveře

Foto Skypaper
07.02.2020  |  Petr Bayer

Zatímco mezi Hradcem Králové a Jaroměří je ve výstavbě 22,4 kilometru dálnice D11 směrem k Polsku, zbývajících 40,8 kilometru mezi Jaroměří - Trutnovem a státní hranicí se má dle současných plánů dokončit nejdřív v letech 2026-2027. Přípravu zbývajících úseků je potřeba zrychlit, protože polská strana bude na hranicích mezi lety 2023 – 2024 a mohou nastávat dopravní komplikace.

„Potřebujeme zkrátit přípravu, zrychlit výkupy pozemků a postavit alespoň úsek Trutnov – státní hranice o několik let dříve. Proto musíme co nejdříve schválit v tomto roce tzv. zákon o liniových stavbách a vyřešit možnosti zkrácení celé stavby a přiblížit termíny otevření české i polské dálnice,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček po jednání s polským protějškem Andrzejem Adamczykem. Havlíček ustaví interní pracovní tým na Ministerstvu dopravy. V Poslanecké sněmovně vznikne tým napříč politickým spektrem pod vedením poslance Martina Kolovratníka, který se bude inspirovat v Polsku, jak lze legislativně urychlit výstavbu.

Dalším tématem společného jednání bylo obnovení dálkového spojení Praha – Wrocław na stávající konvenční trati. Předběžně lze předpokládat vedení čtyř párů vlaků Praha – Ústí nad Orlicí – Lichkov – Wrocław s dalším pokračováním ve směru Gdynia s jízdní dobou asi 4 hodiny. Provozování těchto vlaků je v plánu od prosince 2022. Ministři se také informovali o aktuálním stavu přípravy vysokorychlostních tratí. ČR zpracovává studie proveditelnosti pro české úseky s vazbou na sousední země. Klíčová se stává koordinace přípravných kroků, harmonogramů a plánování v jednotlivých zemích V4 pro VRT železniční spojení Budapest – Bratislava – Brno – Přerov – Ostrava – Katowice – Warszawa. V ČR byla již schválena modernizace trati Brno – Přerov na maximální rychlost 200 km/h (2022-2028) a zpracovávají se studie proveditelnosti na vysokorychlostní spojení Praha – Brno – Břeclav a (Brno) – Přerov – Ostrava.

Na české straně byla také v roce 2018 zpracována územně-technická studie nového vysokorychlostního spojení Praha – Wrocław, jejímž cílem bylo definovat územní průchodnost takové trati v rámci ČR (variantně přes Liberec a Hradec Králové) a stanovit její investiční náklady. Po dohodě s polskou stranou se v roce 2020 počítá se zadáním a koordinací studie proveditelnosti. V rámci navazujících bilaterálních jednání budou koordinovány i parametry nové vysokorychlostní trati mezi Bohumínem a polskými Katovicemi s cílem stabilizovat místo překročení hranice a definovat parametry tratě. Tento postup pomůže eliminovat rozsáhlé územní rezervy pro novou trať do budoucna právě v blízkosti Bohumína.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce