Společnost Wood & Company oznámila akvizici nákupního centra Aupark Bratislava od společnosti Unibail-Rodamco-Westfield (URW). S joint venture partnerem Tatra Asset Management nejprve získá 60% podíl při dohodnuté celkové ceně transakce 450 milionů eur při podílu 100 % (zhruba 11 miliard Kč). Zbývajících 40 % bude převedeno postupně v letech 2022, 2023 a 2024. Dokončení transakce se očekává v první polovině letošního roku a podléhá splnění standardních odkládacích podmínek včetně schválení regulačními orgány.
Celkové transakční náklady odpovídají hrubé tržní hodnotě aktiva (Gross Market Value). S ohledem na dopady pandemie poskytla společnost URW tříletou záruku na nájemné a participativní úvěr včetně earn-out mechanismu. Joint venture společností URW a kupujících rovněž pomohl refinancovat dluh společnosti Aupark získáním bankovní půjčky v objemu 229,5 milionu eur.
„Analýzy ukazují na očekávaný návrat spotřebitelů do obchodních center po odeznění pandemie, který potvrzují i zkušenosti ze zahraničí. Země, ve kterých se obchody již znovu otevřely, vykazují vysoký nárůst návštěvnosti. V letošním roce naplňujeme naší strategii a plánujeme vstoupit na další trhy střední a východní Evropy. Chystáme se využít výhodného tržního prostředí, které vytvořila pokračující pandemie, a dále rozvíjet naše portfolio,“ říká investiční ředitel Wood & Company zodpovědný za realitní aktiva na slovenském trhu Martin Šmigura.
“Pandemie působí jako akcelerátor, který přinesl do zavedeného transakčního procesu změnu. Po vypuknutí krize počátkem minulého roku byla většina fúzí a akvizic pozastavena nebo se přehodnocovala. Prodávající i kupující strany opakovaně vyhodnocovaly dopad krátkodobých a dlouhodobých faktorů, změny v hodnotovém řetězci a konkurenční prostředí. Na trhu jsme zaznamenali určité oživení a věříme, že objemy transakcí letos porostou,” míní Lukáš Palaščák z Wood & Company.
Aupark Bratislava je prémiové nákupní centrum s hrubou pronajímatelnou plochou 59 600 m2 a návštěvností 11,8 milionu v roce 2019. „Prémiová nákupní centra budou hrát jedinečnou roli při oživení ekonomiky po pandemii Covid-19. Jejich klientelu tvoří návštěvníci ze středních a vyšších vrstev, které byly ekonomickými důsledky Covid-19 postiženy nejméně. Ve srovnání s konkurencí má průměrný návštěvník Auparku o 30 % vyšší příjem a navštíví o pětinu více obchodů,“ uvedl Michal Soták z poradenské společnosti Cushman & Wakefield
Akvizicí obchodního centra Aupark se Wood & Company stala druhým největším vlastníkem kancelářských a nákupních center v Bratislavě a Praze. Celková hodnota realitního portfolia přesáhne 1 miliardu eur. Kromě Auparku vlastní také nákupní centra Galerie Harfa a Centrum Krakov v Praze. Celkovou pronajímatelnou plochu v retailových aktivech navyšuje skupina na 115 tisíc m2.
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |